Sisteme de supraveghere și de protecție pe care să le folosești într-o instituție educațională

0
27

Siguranța copiilor noștri este primordială. Crearea unui sistem de securitate școlară trebuie să reprezinte un echilibru delicat între menținerea unei atmosfere libere, primitoare, creative, dar, oferind în același timp o locație sigură pentru copii. Din păcate, România nu stă prea bine la acest capitol, din ce în ce mai multe incidente de violență și agresiuni ajungând și în spațiul public. Violență între copii, violența dascălilor sau părinților împotriva copiilor sunt subiecte din ce în ce mai mediatizate și scoase la rampă. Probabil că factorul care face diferența în ceea ce privește violența din școli este educația. Astfel, instituția școlară trebuie să lucreze cot la cot cu părinții pentru asigurarea unui climat prosper elevilor.

Când ne referim la siguranța celor mici este esential ca școlile și grădinițele să dispună de sisteme de supraveghere și control pentru monitorizarea eficientă a activităților din instituții. Deși, în această perioadă grea încercată, multe grădinițe sau școli au trecut la sistemul online, situația aceasta nu va fi permanentă. Copiii se vor întoarce fizic la școală, de aceea ar trebui să fie creat un mediu securizant și confortabil, la același nivel cu cel european.

Iată deci, ce echipamente de protecție ar trebui să fie incluse în instituțiile școlare:

Sisteme de supraveghere

O grădiniță sau o școală nu pot funcționa fără autorizație sanitară de funcționare, autorizație de securitate pentru incendiu, ordinul de ministru și avizul Inspectoratului de Stat în construcții. Atestatul de calitate pe care îl oferă în țara noastră numai ARACIP este un alt lucru de care ca părinte, trebuie să ții cont când vrei să-ți înscri copiii la grădiniță/ școală.

În Occident, cât și în Statele Unite ale Americii, sistemele de supraveghere din școli utilizează protocolul de urgență. Acestea optimizează răspunsul la o situație de urgență. De exemplu, dacă apare o amenințare de orice fel, un angajat sau un profesor poate activa o alarma de panica. Această alarmă face apoi, o serie de lucruri. Avertizează tot personalul din grădinița/ școala cu privire la prezența unei amenințări și inițiază imediat modul de blocare, blocând toate ușile externe și interne în câteva momente. De asemenea, protocolul poate alerta imediat persoanele care răspund la situații de urgență, cum ar fi poliția, diminuând timpul necesar pentru a primi ajutor în astfel de momente critice.

De asemenea, sistemele de supraveghere video sunt absolut necesare în întreaga școală pentru a monitoriza amenințările externe și interne la adresa siguranței elevilor, dar și la adresa dacălilor. Incidentele care implică vizitatori ostili, comportamente inadecvate, agresiune, bătăi etc care pot dăuna elevilor, pot fi surprinse de camere și abordate corespunzător în timp timp. În plus, fiecare punct de intrare poate fi observat în orice moment folosind tehnologia de supraveghere.

Intrări și ieșiri

Școlile trebuie să aibă instalate sisteme de control al accesului. În timpul traficului intens, cum ar fi când elevii sosesc sau pleacă, toate ușile deblocate ar trebui să fie monitorizate de către profesori, personal sau administratori, precum și de camerele de supraveghere. În timpul orelor de curs, toate ușile exterioare ar trebui să fie încuiate și toți vizitatorii ar trebui să aibă un singur punct de acces. Dacă este posibil, ușile ar trebui să aibă senzori smart pentru a alerta personalul atunci când este necesar. Mai mult, experții recomandă instalarea unui interfon cu o cameră de supraveghere la intrarea principală pentru a verifica identitatea și scopul vizitatorilor înainte de a permite intrarea în clădire. Și nu doar intrările și ieșirile trebuie să fie controlate. Cantina grădiniței, zonele administrative, baza sportivă și alte locații critice din cadrul unei școli ar trebui să fie controlate prin sistemul de acces. Acestea nu numai că ar putea fi puncte de vulnerabile într-un atac, dar reprezintă, de asemenea, un pericol pentru copiii care pot fi curioși sau pot încerca să facă farse. Păstrarea acestor locuri în siguranță prin mijloace mai avansate de control al accesului, reprezintă o protecție în plus pentru personal și elevi.

Managementul vizitatorilor

În afara procedurilor de bază de control al accesului, cele mai bune practici ale sistemului de securitate școlară dictează faptul că instituțiile educaționale ar trebui să aibă un sistem de gestionare al vizitatorilor. O idee bună (folosită în Europa de Vest sau S.U.A) este ca școala/ grădinița să aibă un jurnal digital de vizitatori care include fotografierea lor și corelarea numelor și imaginilor acestora cu baza de date a școlii (cum ar fi părinții, bunicii sau frații mai mari). Acest lucru poate preveni accesul neautorizat în școală și, mai important, poate împiedica o persoană neautorizată să ridice un elev cu rele intenții. În unele cazuri, software-ul poate fi conceput chiar pentru a avertiza autoritățile dacă un potențial vizitator se află în registrul infractorilor sexuali sau poate amenința altfel școala (ca în cazul litigiilor privind custodia sau al cazurilor de violență domestică). România trebuie să țină pasul cu timpurile și să joace la alt nivel, dacă dorește să fie în rând cu marile țări europene care pun siguranța copiilor pe lista priorităților actuale.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ


7 − = 4