Majoritatea hotelurilor în care vă petreceţi una sau mai multe nopţi includ un business center. Acesta vine sub forma unei camere cu câteva computere conectate la internet şi o imprimantă, scanner sau multifuncţional, toate puse la dispoziţia celor care stau în respectivul hotel. Din păcate, pentru că foarte multă lume folosește acele computere, există un risc foarte mare ca datele pe care le introduceţi într-o fereastră de browser să nu fie foarte sigure.
Din acest motiv, serviciile secrete ale Statelor Unite recomandă membrilor industriei hospitaliere să inspecteze computerele din business center. Aparent, cu scopul de a fura informaţii personale şi date financiare de la oaspeţii care folosesc acele sisteme, răufăcători au instalat keyloggere pe multe dintre ele. Keylogger-ul este o formă de malware care înregistrează orice apăsare de tastă, inclusiv adrese web, parole şi coduri PIN, toate pentru ca în secunda următoare să le expedieze prin email celui care l-a instalat.
Avertismentul descris mai sus a venit din partea Secret Service şiDepartment of Homeland Security’s National Cybersecurity and Communications Integration Center. Iniţial, problema a fost descoperită în mai multe hoteluri din Dallas şi Fort Worth. Din fericire, suspecţii din acele cazuri au fost deja arestaţi.
În teorie, ar fi bine să evitaţi tot timpul să introduceţi parole personale pe un computer public. În practică, astfel de avertismente fac o treabă foarte bună în a vă aduce aminte de riscurile la care vă expuneţi când o faceţi.