10 sfaturi pentru depanarea unei camere IP

0
718

Sistemele de supraveghere IP castiga din ce in ce mai mult teren pe piata autohtona. Desi unii producatori se lauda cu asa zisa functie de „plug-and-play” totusi exista unele situatii in care e nevoie de interventia tehnicienilor pentru a seta corespunzator un sistem IP. Depanarea unei camere IP presupune, de la cunoasterea unor tehnici si comenzi de baza de retelistica pana la accesul la unele proceduri dedicate de depanare. Daca sunteti intr-o situatie similara, iata cativa pasi de urmat pentru remedierea problemei:

  1. Alimentare si comunicare. O procedura extrem de simpla deoarece majoritatea camerelor de supraveghere IP sunt prevazute cu leduri indicatoare de comunicare si alimentare. Exista modele de camere ale caror leduri sunt vizibile fara nici o interventie asupra camerei, dar majoritatea ledurilor sunt pe placa de baza, iar accesul la acestea presupune dezasamblarea camerei. In cazul in care camera IP nu e alimentata PoE, verificati daca nu cumva cablul de comunicare a fost scos din switch sau camera. Totodata verificati daca sursa de alimentare debiteaza suficienta putere pentru a alimenta camera.
  2. Efectuati un ping catre camera. Accesati optiunea Command Prompt de sub windows si utilizati comanda „ping” pentru a verifica daca aceasta este online. 1Daca IP-ul camerei este 192.168.0.100, atunci comanda arata astfel, „ping 192.168.0.100”. Daca raspunsul de la IP-ul 192.168.0.100 este de forma „Destination host unreachable” sau „Request timed out”, atunci camera IP nu este in retea cu laptopul sau nu este alimentata. Un aspect de neglijat e reteaua sau suberetea in care s-a conectat laptopul. Pentru aceasta se recoumanda utilizarea softurilor de scanare a retelei oferite de producatori, deoarece acestea afiseaza dispozitivele proprii din retea indiferent de IP-ul camerelor si a laptopului de pe care se scaneaza reteaua. Pe langa soft-urile dedicate per productori exista si soft-uri gen netscanner care scaneaza o retea de calculatoare in raport cu intervalul de adrese IP definite de utilizator.
  3. Utilizati ARP -Address Resolution Protocol. Din Command Prompt de sub Windows introduceti  comanda „arp -a”. Aceasta afiseaza o tabela cu  adresele IP ale dispozitivelor din retea precum si adresa MAC a acestora. Este de datoria inginerului de sistem sa pastreze adresele MAC ale dispozitivelor conectate din retea tocmai din considerente de depanare.
  4. Verificati daca exista conflicte de adrese IP. Daca doua dispozitive impart acceasi adresa IP, atunci unul dintre ele, sau ambele vor fi inaccesibile din retea. Aceasta situatie poate avea mai multe cauze, un calculator cu o adresa IP statica se regaseste in gama de adrese IP ale serverului de DHCP, iar acceasi adresa este asignata unei camere IP. Sau, un PC revine online dupa o perioada de hibernare sau stand-by, timp in care acceasi adresa a fost setata pentru o camera IP. Utilizand comanda „arp -a” puteti identifica daca doua entitati din retea utilizeaza acelasi IP si remedia situatia.
  5. Dezactivati antivirusul sau firewall-ul. Este posibil ca antivirusul sau firewall-ul sa blocheze comunicarea camerei cu PC-ul de pe care se efectueaza depanararea sau serverul de inregistrare. Chiar daca, in general, se recomanda ca cele doua aplicatii sa ruleze in permanenta, exista situatii in care, dezactivand antivirusul sau firewall-ul, camera sa isi revina si relua comunicarea. In acest caz se pot crea reguli in firewall, care garanteaza functionarea camerei.
  6. Restartati camera. O regula de baza in procesul de depanarea a echipamentelor IP consta in procesul de restartare a echipamentului daca acesta nu raspunde la comenzi sau comunicare. Restartand camera, cache-ul acesteia va fi golit, iar setarile de comunicare vor fi renegociate.
  7. Verificati cablul de comunicare. Daca nu exista link in switch, atunci camera este inactiva. Unele lucrari efectuate in graba pot genera situatii neplacute, una este cea in care partea de mufare s-a realizat defectuos. Este posibil ca perechile de pe un cablu UTP de comunicare sa fie intrerupte, interschimbate, in vreme ce, alimentarea PoE functioneaza. Pentru depanare utilizati un tester de retea sau schimbati cablul de comunicare cu unul care a fost testat si e functional.
  8. Pastrati datele de autentificare ale camerelor IP. Exista situatii in care camere raspund la ping insa NVR-ul sau serverul VMS nu afiseaza imagini. Verificati daca datele de autentificare introduse in NVR/server coincid cu cele apartinand camerei. Multi producatori au trecut de bariera unei parole implicite, determinand utilizatorul sa defineasca o parola la prima accesare a camerei. Asadar e foarte important sa pastrati datele de autentificare tocmai pentru a evita situatii de asemenea natura. Analizati log-ul echipamentelor de inregistrare deoarece acestea contin informatii vitale ale intregului sistem.
  9. Aduceti camera la valorile implicite. Unele echipamente dispun si de un buton de reset care permite utilizatorilor reintializarea la valorile implicite. Aceasta manevra are si dezavantajul ei, intreaga configuratie a camerei va fi pierduta, dar e posibil ca dupa acest procedeu camera sa devina activa.
  10. Apelati la departamentul de suport tehnic. In situatia in care au fost epuizate toate variantele de mai sus, luati legatura cu producatorul sa distribuitorul care a pus spre vanzare aceste echipamente. Este posibil ca personalul tehnic sa detina tehnici sau proceduri de diagnoza a produselor defecte. Nu pierdeti timp esential daca produsul nu raspunde la comenzi si apelati la personal calificat sau incepeti toate demersurile necesare pentru a expedia produsul in service.

Cu siguranta exista si alte metode de depanare a unei camere IP, de aceea va solicitam sa le share-uiti cu noi printr-un comment la acest articol.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ


− 4 = 2